Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяна емблема заден капак 156?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Смяна емблема заден капак 156?

    Здравейте.

    Някой си е харесал емблемата от задния капак и си я е изкъртил...

    Въпроса ми е как се сменя емблемата и колко струва?

    Така като я гледам е хваната с нещо като нит към ключалката за да се отваря настрани....предполагам ще трябва да се свали цялата ключалка?
    В момента цялата ключалка е изметната на една страна, където на напъвал глупака....със сигурност ще трябва да се сваля и напане, ако не е развалена....Така, че ще съм благодарен ако някой обясни каква е процедурата...
    156 2.0TS '99


  • #2
    Колеги, някой да има счупена такава емблема? Дори и парче ще помогне....

    Оказа се че без счупения детайл, застрахователя не плаща, а нова е 99лв.....
    156 2.0TS '99

    Comment


    • #3
      Емблема, като на 156ФЛ, която не се върти, защото няма ключалка отдолу струва 50-60лв., но ако нямаш гараж няма смисъл, щото пак ще ти я откраднат. Можеш да прежалиш ключалката и да си залепиш лепенка с емблемата. Има ги по 2лв. едни доста дебели и не си личи, че не е оригиналната. Диаметърът е същия, но проблема е че в момента се намират трудно, поне в Сф. Друг вариант е да си купиш поизбеляла емблема от морга, па дано колегите алфисти не ти я откраднат.
      2014: Deutschland über alles

      Comment


      • #4
        То ако намеря някоя счупеня, застрахователя ще ми я плати но не мога за сега....
        156 2.0TS '99

        Comment


        • #5
          Що бе, може и на паркинг да я държи
          Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
          Нагоре по стълбата, която води надолу
          sigpic

          Comment


          • #6
            Поне някой да каже как се сменя....то е ясно, че до петък няма да намеря счупена и ще си остане за моя сметка....
            156 2.0TS '99

            Comment


            • #7
              Тази, ако ще ти свърши работа - ти я подарявам (старата от колата ми е ). Разрешавам ти да си я счупиш, както ти харесва . А, ако се сменява и като на 155 - мале-малей ...
              Attached Files
              75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
              155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
              FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
              Мненията са като задниците - всеки си има!

              Comment


              • #8
                Благодаря на TRENDi за помоща!

                Ще пробвам дали ще стане, и ако не я троша и при застрахователя...дано мине, че шансовете, по думите на брокера са минимални.
                Last edited by Ghosta; d.m.y г., 17:00.
                156 2.0TS '99

                Comment


                • #9
                  Здравей, Ghosta! Много силно ти влизам в положението, защото на мен ми потрошиха някоко емблеми, ама аз на инат продължавам да си държа колата пред блока

                  Това, което мога да ти кажа по смяната е, че е много гадна работа и лично на мен не ми беше никак лесно без специални инструменти. Нарочно подчертавам специални инструменти, защото предполагам, че колеги, които имат такива веднага ще ме репликират, че всъщност е лесно, а втората причина да казвам, че е кофти е, че аз я ремонтирах без да разглобявам целия механизъм и да го свалям от капака, а емблемата с валчето я монтирах с баджанака както механизма си е на колата. Цялата сложнотия е да се постави зегер-шайбата в канала, в края на валчето, отвътре в капака, след като то е нанизано в проходния отвор на основата на емблемата, а отзад, т.е. отвътре, да са му нанизани пружината и пластмасовата шайба след нея. Ако можеш да свалиш механизма наистина няма да имаш проблем с монтажа. Аз обаче не можах (поради ръжди, клеясали резби и т.н.), поради което сме си завирали ръцете през вътрешните отвори на капака и работихме „над глава”, което допълнително затруднява операцията. Ако решиш да го правиш по този начин – т.е. по трудния , кажи и ще ти дам ценни съвети как да минимизираш усилията. А ако успееш да свалиш механизма, няма нужда от обяснение. Успех!
                  156-1,6-'98

                  Comment


                  • #10
                    Точно вчера след работа се опитах да го сложа с един фенер....разбира се не можах да отвия двата болта на ключалката. Странни са и ме е страх да напъвам, че се изкривява направо ламарината, след час и половина мъки, изтърване многократно на пружинката и тапата и търсене в тъмното, реших да се пробвам в събота, по светло.....Проблема е да задържя пружината и тапата докато слагам зегерката....Дебели са ми кебабчетата..
                    Ако има някакъв по-лесен начин, ще съм благодарен да споделиш....
                    156 2.0TS '99

                    Comment


                    • #11
                      Здравей, колега Ghosta! Ей т’ва имах предвид с поста си! Че е трудно и няма леснина. Естествено, че и аз не успях да развия въпросните гайки под капачките отпред, за да сваля цялата основа на емблемата.

                      Ето какво мога да споделя с теб от моя опит:
                      А. Най-напред в капака напъхай голям, но здрав парцал, за да не ти изпопадат между ламарините му дребните детайли – пружинката, пластмасовата шайба или зегерката.
                      Б. Ориентирай се към работа с помощник – сам категорично няма да се оправиш. Докато капака на багажника е отворен, помощникът трябва да (1) притиска отгоре капачката на емблемата така, че да не се връща при манипулациите отвътре (и да не се размести пружината, която впоследствие фиксира капачката в двете крайни положения), и (2) с една дълга, подчертавам дълга отвертка, да придържа временно с лек натиск нагоре нанизаните от теб пружина и шайба на мястото им на валчето по начин, че ти да имаш достатъчно място да вкараш накрая зегер-шайбата в каналчето й на края на валчето.
                      В. Последователност на операциите:
                      1. Вземаш емблемата и нанизваш на валчето гуменото уплътнение, което остава в досег с атмосферните условия, след това поставяш пружината на мястото й върху черната основа; след това с помощта тънка отвертка или метална пластинка подвеждаш свободния край на външната пружина към емблемата, която поставаш така, че валчето да влезе в отвора и с леко завъртане на емблемата наместваш върха на пружината към малката дупчица на гърба на емблемата. Когато успееш с това, притискаш силно емблемата докато се прибере напълно.
                      Ако сега, на този етап не натискаш емблемата обратно навън, тя няма да изпадне.
                      2. Отваряш капака, който вече си приготвил – свалил си кората и си напъхал парцала; помощникът притиска емблемата отгоре с едната ръка, а в другата държи дългата отвертка. Сега ти внимателно нанизваш една след друга пружината и пластмасовата шайба. Ако си по-сръчен може да нанижеш едновременно и двете, като си си ги приготвил предварително. Това не е много трудно, трябва само да действаш спокойно и да си даваш сметка, че бъркането в капака изисква малко извиване на ръцете. След като ги нанижеш ги прихващаш само с една ръка, а другата си освобождаваш така, че с нея да насочиш върха на отвертката към валчето, точно под пластмасовата шайба.
                      3. За целта помощникът трябва да вкара със свободната си ръка отвертката през най-близкия за него изрез от вътрешната страна на капака и тя да застане почти успоредно на ламарината на капака. Значи само ти от позицията си можеш да видиш къде отива върхът на отвертката, насочваш върха с пръстите на свободната си ръка. След като тя застане както трябва, помощникът натиска доколкото може нагоре за да държи пружинката и пластмасовата шайба възможно по-притиснати нагоре. Обърни внимание – не е необходимо да се натиска към валчето, а нагоре, успоредно на оста му. Ако се притиска към валчето има опасност отвертката да изплъзне и да изпусне нещата. Но ако всичко е наред до момента, ти можеш да пуснеш с ръката, с която си придържал и си готов да вземеш зегерката.
                      4. Вземаш зегер шайбата, така че да ти легне върху възглавничката на пръста и с този пръст я насочваш с прорязания сегмент към каналчето. С повече старание ще успееш да я сложиш така, че да застане срещу канала и даже да влезе малко в него. Когато влезе, внимателно плъзваш пръста така, че да я натиснеш навътре. Другият вариант е с другата ръка да си приготвиш подходящ дълъг и сравнително тънък инструмент, с който да натиснеш зегерката.

                      В момента, в който зегерката влезе (понякога не се чува „щракване”), си готов. Проверяваш дали си е на мястото, т.е. дали обхваща отвсякъде валчето. Понякога се получава, че след като подведеш зегерката, ако се махне отертката на помощника, пружинката от естествения си натиск, задържа зегерката на мястото й и ти можеш да я довкараш с върха на друга отвертка.

                      Не се отчайвай, ако не успееш от първите пет пъти! За това трябват търпение и парцала, който си напъхал, за да не загубиш чаркчетата.

                      Истината е, че ти трябва поне един неуспешен опит, за да знаеш какво трябва да правиш.

                      Оттук нататък не са ти нужни инструкции как да си затвориш капака. Както пише в упътванията на alfa-romeo.net, тук му е мястото да удариш една бира след добре свършената работа, а както е по наш обичай и някоя профилактична псувня по адрес на конструкцията...

                      Желая ти успех.

                      P.S. Накрая ще ти кажа какво направих аз последния път! След като се убедих, че всички механизми са наред и работят, най-безцеремонно запечатах емблемата плътно с безцветен силикон. Сега не може да бъде помръдната. Но ако се наложи ще срежа силикона с макетен нож, ще изместя емблемата както си трябва и ще си използвам ключалката! Държа да подчертая, че тази емблема си ми стои вече четири месеца!
                      Last edited by Кокич; d.m.y г., 15:33.
                      156-1,6-'98

                      Comment


                      • #12
                        Благодаря за изчерпателните насоки..!..Аз имам само една пружина, смятам да я сложа отзад, не знаех че иам и втора....сигурно е паднала и съм я изгубил...

                        ПП: Стана от първия път......друго си на дневна светлина.....
                        Last edited by Ghosta; d.m.y г., 14:15.
                        156 2.0TS '99

                        Comment


                        • #13
                          Аз 20 пъти я изпусках шибаната зегерка докато я щракна в каналчето
                          EXАlfa Romeo 156 1.8ТС 98г.+ кожа МОМО и капли тип ГTA
                          Suzuki GSXF600 99г.
                          Bravo 1.9 8V Multijet

                          Comment


                          • #14
                            да пази Господ!
                            аз гараж нямам,дано да не се намери някое идиотче да ми направи бела...
                            Аlfa156 1.8TS 2000

                            Comment


                            • #15
                              ас ти гепах имбемътъъъъъ

                              Comment

                              Working...
                              X